Strefa E-biznesu

Oby nie kolejny nudny blog… o ebiznesie.

Program Partnerski – od 11 do 15


Jeśli nie masz dość, proponuję kolejne kilka zdań na temat PP.

11. Promuj nieznane

W sieci znajdziesz mnóstwo towarów, które mogą być alternatywą dla przedmiotu X albo są towarami niszowymi, których nikt nie promuje. Dzięki promowaniu czegoś nieznanego masz w zasadzie ułatwioną sprawę, bo… nie masz konkurencji. Dla przykładu: wszyscy promują książkę X dużego wydawnictwa, ty promujesz książkę z tej samej tematyki, ale innego wydawnictwa. Zakładam, że przejrzałeś tę pozycję i wiesz, że jest równie dobra, tylko z uwagi na wielkość wydawnictwa jest po prostu mniej znana. Do tego być może jest tańsza.

Promując coś, czego nie mają inni, możesz też zwiększyć swoje zarobki, bo dany towar ludzie będą kupować u ciebie, a nie u innych. Mniej znane nie zawsze oznacza gorsze. Twoim zadaniem jest pokazać ludziom, że to jest nawet lepsze, bo sam sprawdziłeś!

12. Maskowanie linków

Każdy link partnerski musi zawierać parametr, dzięki któremu system rozpozna, że dana osoba przyszła z twojego polecenia. Niestety ludzie nie lubią mieć poczucia, że ktoś na nich zarabia i celowo omijają linki z parametrem – usuwają je z adresu i dopiero wchodzą na stronę. Dlatego warto skorzystać z maskowania adresów. Po pierwsze dzięki temu adres będzie krótszy i łatwiejszy do zapamiętania, a po drugie nie będzie widać linków partnerskich.

Dzięki maskowaniu adresów możesz ukryć link z parametrem partnerskim i nadać linkowi łatwiejszy do zapamiętania adres. Maskować można na dwa sposoby:

  • podać własną nazwę
  • nazwa jest z góry przypisana

Innym sposobem maskowania jest tworzenie własnych subdomen, np. ksiazka.adresstrony.pl. Dzięki temu użytkownik wchodzi na twój adres i dopiero później zostanie przekierowany na właściwy adres.

13. Ciastka też są ważne

W regulaminie zawsze przeczytaj jaki okres „życia” mają pliki cookies. Niektóre firmy dają kilkanaście godzin, inne kilka miesięcy. Jest to sprawa dość istotna, bo zbyt krótki czas uniemożliwia zarobienie. Jeśli ciastko żyje tylko kilka godzin, to może się okazać, że gdy klient zdecyduje się, że jednak zamówi, ty nie dostaniesz z tego prowizji, bo ciastko wygasło.

14. Wieczna prowizja

Niektórzy organizatorzy zapewniają partnerom wieczną prowizję. Jeśli jako pierwszy sprowadzisz klienta i on z twojego polecenia zarejestruje się oraz dokona zakupu, to od każdych jego następnych transakcji masz zysk. Z wieczną prowizją czasami są kłopoty i warto zwrócić na ten element uwagę przy czytaniu regulaminu. Firmy różnie rozumieją ten element programu partnerskiego.

Miłym akcentem jest wieczna prowizja przy towarach, które są mało znane. Po prostu mamy dużo większe szanse być tymi pierwszymi. Wieczne prowizje nie są jednak zbyt duże i należy je traktować raczej jak dodatek, a nie jedyne źródło dochodu. Klienci nie zawsze są lojalni i nie jest powiedziane, że do końca życia będą kupować właśnie w tym sklepie, do którego ich sprowadziłeś.

15. Zapomnij o wielopoziomowych programach

Niektóre programy partnerskie kuszą faktem, że są wielopoziomowe. Wygląda to tak, że osoby, które zapisały się z twojego polecenia są dla ciebie drugim poziomem zysków, czyli masz prowizję z ich zarobków. Wielopoziomowy PP daje pewne złudzenie, że inni na nas pracują. Teoretycznie tak jest. W praktyce tylko niewielki procent osób, które zapisują się do programu, coś zarabia.

Reklamy

27/01/2011 - Posted by | Program Partnerski | , ,

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: