Strefa E-biznesu

Oby nie kolejny nudny blog… o ebiznesie.

100% do wyciśnięcia z PP !!!


W programach partnerskich (PP) przyjęło się, że partner, czyli osoba, która uczestniczy w programie, ma prowizję od każdego zakupu, którego dokonał klient z polecenia tego partnera. PP prowadzą sklepy internetowe różnego typu oraz firmy świadczące jakieś usługi, np. hosting. Żeby zarabiać, wystarczy przeczytać dokładnie regulamin, zarejestrować się i… działać. Z tym działaniem bywa różnie, a najczęściej tak, że partner nie robi nic i dziwi się, że jego konto cały czas wynosi zero złotych. Program partnerski jest pracą jak każda inna. Może nie do końca taką samą, ale też wymagającą cierpliwości, wiedzy i zaangażowania.

1.Możliwości Programu Partnerskiego.

W zależności od tego, jakie narzędzia dostarcza ci organizator programu, możesz mniej lub bardziej szaleć. Standardowym wykorzystaniem programów partnerskich jest podawanie linków z parametrem do konkretnego produktu. W PP można też spotkać rotatory. Załóżmy, że uczestniczymy w PP sklepu komputerowego.

Każdy sklep ma towar podzielony na kategorie. Powiedzmy, że interesują nas dyski twarde. Wybierasz sobie rotator kategorii dysków twardych (albo jakiejś podkategorii, np. dyski 80 GB) i wstawiasz rotator na stronę. Efektem będą pojawiające się logowo dyski z tej kategorii. Plus jest taki, że nie promujesz jednego konkretnego dysku, a całą kategorię. W PP bywają też pliki XML, dzięki którym można przenieść na swoją stronę całą strukturę menu sklepu wraz z opisami i cenami. Kiedy ceny lub opisy zmienią się, plik aktualizowany jest o nowe dane. Jeszcze dwa lata temu niewiele sklepów decydowało się na udostępnienie tego pliku w obawie przed wykorzystaniem go do stworzenia własnego sklepu. Dziś coraz więcej firm udostępnia tego typu narzędzie.

Nowością w programach partnerskich jest udostępnianie publicznego API, często opartego na SOAP, który dziś można spotkać tylko w kilku PP, m.in. w księgarni Mentis.pl. Narzędzie wydaje się niemal rewolucją, bo pozwala partnerowi stworzyć własny sklep! Coś podobnego można było uzyskać dzięki plikowi XML, ale wymagało to posiadania narzędzia interpretującego kod pliku. Dodatkowo składanie zamówień w sklepie opartym na pliku XML nie odbywało się na stronie partnera. Klient kupując coś na stro-nie PP, był automatycznie przenoszony na stronę sklepu, który organizował PP.

Zupełnie inaczej jest w przypadku sklepów SOAP-owych. Tutaj instalacja jest prosta i ogranicza się do skopiowania plików na serwer – pod warunkiem że twórca PP udostępni przykładowy skrypt, na którym można bazować. Wszelkie zamówienia są składane na stronie partnera i klient nawet nie wie, że jest to sklep w ramach PP. Możliwości programu partnerskiego są różne, w zależności od tego, co dostarcza nam organizator, czyli firma, w której PP uczestniczy. Warto jednak pamiętać, że nawet najlepsze narzędzia nie będą za nas pracować.

2.Partner partnerowi nie równy.

Z mojego doświadczenia i obserwacji wynika, że partnerów można podzielić na trzy kategorie:

  • Ludzie, którzy myślą, że pieniądze spadają z nieba. Tego typu osoby nie robią nic, bo uwierzyły w pieniądze, które same do nich przyjdą. Dzięki takiemu podejściu nie zarabiają dużo, a swoją sytuację tłumaczą złą kondycją branży.
  • Ludzie, którzy pomylili programy partnerskie z działalnością spamerską. To osoby, które namiętnie robią kopie jednej strony, tworzą witryny bez sensownej treści i wydaje im się, że to jest biznes. Takie osoby najczęściej działają anonimowo, pod pseudonimem i nie przyznają się do swoich licznie klonowanych stron.

Ludzie, którzy uważają, że programy partnerskie to praca jak każda inna. Tworzą ładne strony, budują wokół siebie społeczność, kreują się na ekspertów i angażują się w to, co robią. I co najciekawsze – chwalą się swoimi stronami, bo mają czym.

W kolejnych artykułach, podam 26 dobrych rad, które powinny przybliżyć techniki postępowania z PP. Zapraszam

Reklamy

24/01/2011 - Posted by | Program Partnerski | , , , ,

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: